Algemene voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN Select Cleaning V.O.F. 

Artikel 1: Definities 

  1. Onder ‘Opdrachtgever’ wordt verstaan iedere (rechts)persoon die met Select Cleaning  V.O.F. een Overeenkomst wenst af te sluiten c.q. heeft afgesloten.  
  2. Onder ‘Opdrachtnemer’ wordt verstaan Select Cleaning V.O.F., ingeschreven in het  handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 67681697.  3. Overeenkomst: de Overeenkomst die is gesloten tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever.  

Artikel 2: Toepasselijkheid 

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes en overeenkomsten die  betrekking hebben op door Opdrachtnemer aangeboden producten, goederen en diensten. 2. De toepasselijkheid van de door Opdrachtgever gehanteerde algemene voorwaarden wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen. 
  2. Opdrachtnemer heeft het recht om deze algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen.  Wijzigingen treden dertig (30) dagen na de bekendmaking in werking. 
  3. Indien een bepaling van de Overeenkomst of de algemene voorwaarden nietig blijkt te zijn,  tast dit niet de geldigheid van de gehele Overeenkomst of van de andere voorwaarden aan. 

Artikel 3: Totstandkoming Overeenkomst 

  1. Alle offertes van Opdrachtnemer zijn vrijblijvend, tenzij schriftelijk anders vermeld. 2. Alle offertes zijn geldig gedurende 14 dagen, tenzij anders aangegeven.  3. Een Overeenkomst komt tot stand door: (i) schriftelijke aanvaarding van een offerte door  Opdrachtgever; of (ii) bevestiging door Opdrachtnemer van de gemaakte (mondelinge)  afspraken; of (iii) Opdrachtgever stilzwijgend toestaat dat Opdrachtnemer aanvangt met de  uitvoering van de opdracht.  
  2. Opdrachtgever verleent aan Opdrachtnemer voor de duur van de Overeenkomst het  exclusieve recht de toegewezen opdracht te vervullen. 

Artikel 4: Uitvoering Overeenkomst 

  1. De werkzaamheden worden behoudens afwijkende omstandigheden conform de  Overeenkomst door Opdrachtnemer uitgevoerd.  
  2. Indien tijdens de uitvoering van de Overeenkomst blijkt dat kleine afwijkingen  noodzakelijk of wenselijk zijn, kan Opdrachtnemer zonder dat prijsaanpassing plaatsvindt de  uitvoering van de Overeenkomst naar eigen inzicht wijzigen.  
  3. Opdrachtnemer heeft het recht werkzaamheden te laten verrichten door derden.  4. Indien door omstandigheden gelegen aan de zijde van Opdrachtgever de werkzaamheden  niet, slechts gedeeltelijk of niet zinvol door Opdrachtnemer kunnen worden uitgevoerd  (waaronder, doch niet uitsluitend, doordat de locatie waar het werk dient te worden uitgevoerd  niet toegankelijk is) wordt de verloren tijd als gewerkte uren bij Opdrachtgever in rekening  gebracht en / of heeft Opdrachtgever geen recht op vermindering van de overeengekomen  prijs voor de desbetreffende periode.  
  4. Indien niets is vastgelegd in de Overeenkomst dan worden de werkzaamheden uitsluitend  uitgevoerd op werkdagen van maandag tot en met vrijdag, niet zijnde christelijke of nationale feestdagen.
  1. Indien Opdrachtgever wenst dat Opdrachtnemer zich in het bedrijf van Opdrachtgever  gedurende de uitvoering van de werkzaamheden houdt aan specifieke veiligheids- en / of  gedragsregels, dient Opdrachtgever voor aanvang van de werkzaamheden deze regels te  overhandigen aan Opdrachtnemer. Tevens dient Opdrachtgever een exemplaar van deze  regels zichtbaar in de werkruimte op te hangen en aan de werknemers van Opdrachtnemer  kenbaar te maken. Indien van toepassing, stelt Opdrachtgever veiligheidsmaterialen aan de  werknemers van Opdrachtnemer ter beschikking. Opdrachtgever is te allen tijde zelf  verantwoordelijk voor (controle van de) naleving van dergelijke regels. Opdrachtnemer is in  geen geval aansprakelijk en is nimmer gehouden tot vergoeding van schade (in welke vorm  dan ook) en / of boetes in geval dergelijke regels niet door (werknemers van) Opdrachtnemer  worden nageleefd.

Artikel 5: Oplevering / termijn 

  1. Is binnen de looptijd van de Overeenkomst voor de oplevering van bepaalde  werkzaamheden een termijn overeengekomen, dan is dit slechts een indicatieve termijn en  geen fatale termijn.  
  2. Indien Opdrachtnemer verwacht een opleveringstermijn niet te zullen halen, zal  Opdrachtnemer Opdrachtgever hiervan op de hoogte stellen. 

Artikel 6: Hulpmiddelen en materialen 

  1. Opdrachtnemer is vrij in de keuze van hulpmiddelen en reinigingsmiddelen, tenzij anders  overeengekomen. 
  2. Hulpmiddelen en reinigingsmiddelen -ook als deze bij Opdrachtgever zijn opgeslagen blijven eigendom van Opdrachtnemer.  
  3. Opdrachtgever stelt ter uitvoering van de Overeenkomst kosteloos warm en koud water,  gas, elektriciteit en eventuele aanwezige hulpmiddelen/installaties/voorzieningen  (bijvoorbeeld aan de buitenzijde van het gebouw) aan Opdrachtnemer ter beschikking. 4. Opdrachtgever is verantwoordelijk voor hulpmiddelen en reinigingsmiddelen van  Opdrachtnemer die op de locatie van Opdrachtgever worden gebruikt en opgeslagen. In geval  van diefstal, vermissing of beschadiging van de hulpmiddelen of reinigingsmiddelen zal  Opdrachtgever de nieuwwaarde van de beschadigde of verloren hulpmiddelen en  reinigingsmiddelen aan Opdrachtnemer vergoeden.  

Artikel 7: Eigendomsvoorbehoud 

  1. Bij verkoop van goederen door Opdrachtnemer aan Opdrachtgever blijven deze goederen  eigendom van Opdrachtnemer totdat deze goederen volledig door Opdrachtgever zijn betaald.  Opdrachtgever is vanwege het eigendomsvoorbehoud gehouden om de goederen met de  nodige zorgvuldigheid en als herkenbare eigendom van Opdrachtnemer te bewaren.  2. Opdrachtgever is niet bevoegd de onder het eigendomsvoorbehoud vallende zaken te  verpanden noch op enige andere wijze te bezwaren. 
  2. Indien Opdrachtgever tekort schiet in de nakoming van haar verplichtingen voortvloeiende  uit de Overeenkomst, dan wel indien Opdrachtnemer een goede grond heeft te vrezen dat  Opdrachtgever hierin tekort zal schieten, is Opdrachtnemer bevoegd onmiddellijke afgifte te  vorderen van de onder het eigendomsvoorbehoud vallende goederen, waarna Opdrachtgever  de goederen per omgaande aan Opdrachtgever ter beschikking dient te stellen c.q.  Opdrachtgever de toegang tot het bedrijfsgebouw van Opdrachtgever te verschaffen zodat  Opdrachtnemer de goederen kan ophalen. 

 

Artikel 8: Duur van de Overeenkomst en opzegging 

  1. Tenzij anders overeengekomen wordt de Overeenkomst aangegaan voor onbepaalde tijd.  Een Overeenkomst van onbepaalde tijd kan schriftelijk worden opgezegd tegen het einde van  de kalendermaand, met inachtneming van een opzeggingstermijn van drie maanden.  2. Indien partijen een Overeenkomst voor bepaalde tijd zijn overeengekomen, is deze  Overeenkomst niet tussentijds opzegbaar. Een Overeenkomst voor bepaalde tijd wordt na  afloop van de periode zoals vermeld in de Overeenkomst, telkens stilzwijgend verlengd voor  eenzelfde periode, maar tenminste voor een periode van 12 maanden, behoudens schriftelijke  opzegging tegen het eind van de (verlengde) looptijd en met inachtneming van een  opzeggingstermijn van 3 maanden. 
  2. Opdrachtnemer heeft het recht de Overeenkomst met onmiddellijke ingang en zonder  inachtneming van enige opzeggingstermijn te beëindigen indien:  

1) Opdrachtgever in verzuim is bij de nakoming van haar verplichtingen uit de  Overeenkomst. 

2) Opdrachtgever in liquidatie verkeert, het faillissement van Opdrachtgever is aangevraagd,  Opdrachtgever in staat van faillissement is verklaard of de Wet Schuldsanering Natuurlijke  Personen op Opdrachtgever van toepassing is geworden dan wel aan Opdrachtgever surseance  van betaling is verleend. 

3) Er sprake is van ongewenst gedrag door (medewerkers van) Opdrachtgever jegens  (medewerkers van) Opdrachtnemer. Onder ongewenst gedrag wordt in dit geval -onder  andere, doch niet uitsluitend- verstaan: alle vormen van agressie, geweld, pesten, seksuele  intimidatie en discriminatie. Opdrachtnemer hanteert voor wat betreft ongewenst gedrag een  zerotolerancebeleid. 

Artikel 9: Prijzen 

  1. Alle prijzen en kostenramingen zijn exclusief btw en exclusief parkeerkosten, tenzij anders  vermeld.  
  2. Een tussen partijen overeengekomen vaste prijs is gebaseerd op informatie van  Opdrachtgever. Indien deze informatie onjuist is of gedurende de uitvoering van de  Overeenkomst wijzigingen optreden die van invloed zijn op de prijs, heeft Opdrachtnemer het  recht de door haar gehanteerde prijzen aan te passen en aan Opdrachtgever te factureren.  3. Indien geen vaste prijs wordt overeengekomen, zal de prijs worden vastgesteld op grond  van werkelijk bestede uren. De prijs wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van  Opdrachtnemer, geldende in de periode waarin de werkzaamheden worden verricht, tenzij een  daarvan afwijkend uurtarief is overeengekomen.  
  3. Indien Opdrachtnemer op verzoek van Opdrachtgever werkzaamheden heeft verricht die  buiten de inhoud of omvang van de overeengekomen dienstverlening vallen (meerwerk),  zullen deze werkzaamheden door Opdrachtgever worden vergoed volgens de gebruikelijke  tarieven van Opdrachtnemer. Van meerwerk is eveneens sprake indien de omvang van een  reeds overeengekomen opdracht wordt uitgebreid of gewijzigd.  
  4. Prijzen zijn onder meer gebaseerd op ten tijde van de opgave of totstandkoming van de  Overeenkomst of offerte geldende factoren, waaronder lonen, sociale en fiscale lasten,  heffingen, assurantiepremies etc. Indien zich na opgave of sluiting van de Overeenkomst en  voor de voltooiing van de dienstverlening of levering, wijzigingen in deze of andere  prijsbepalende factoren mochten voordoen, heeft Opdrachtnemer het recht de door  haar gehanteerde prijzen (verder) aan te passen en aan Opdrachtgever te factureren. 6. Opdrachtnemer heeft het recht jaarlijks per 1 januari de overeengekomen prijzen te  verhogen aan de hand van loon- en inflatiecijfers.

Artikel 10: Facturering, betalingstermijn en incassokosten 

  1. Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, tenzij anders  overeengekomen. 
  2. Na het verstrijken van de fatale betalingstermijn van 14 dagen, dan wel de anders  overeengekomen termijn, na de factuurdatum is Opdrachtgever zonder dat verdere sommatie  nodig is in verzuim. 
  3. Betaling dient verder onvoorwaardelijk en zonder opschorting, korting of verrekening, uit  welken hoofde dan ook te geschieden.  
  4. Het staat Opdrachtnemer te allen tijde vrij ter dekking van de te maken kosten een door  Opdrachtnemer nader te bepalen voorschot aan Opdrachtgever te berekenen. 5. Opdrachtgever is vanaf het moment van in verzuim treden over het opeisbare bedrag een  rente van 1% per maand verschuldigd, tenzij de wettelijke handelsrente hoger is in welk geval  de wettelijke handelsrente geldt. 
  5. Opdrachtnemer is na het verstrijken van de betalingstermijn van een factuur gerechtigd  haar werkzaamheden met onmiddellijke ingang op te schorten totdat betaling heeft  plaatsgevonden. 
  6. In geval van liquidatie, faillissement of surseance van betaling zullen de vorderingen van  Opdrachtnemer en de verplichtingen van Opdrachtgever jegens Opdrachtnemer onmiddellijk  opeisbaar zijn. 
  7. Indien betaling niet plaatsvindt binnen de in lid 2 genoemde betalingstermijn, is  Opdrachtgever buitengerechtelijke kosten verschuldigd met een minimum van € 50,-. De  buitengerechtelijke kosten worden gesteld op 15% van de hoofdsom. 
  8. Indien Opdrachtnemer in een gerechtelijke procedure geheel dan wel gedeeltelijk in het  gelijk wordt gesteld, komen alle kosten die Opdrachtnemer in verband met deze procedure  heeft gemaakt voor rekening van Opdrachtgever. Onder de kosten vallen in ieder geval de  

volledige kosten van de door Opdrachtnemer ingeschakelde advocaat en/ of gemachtigde. 10. Indien Opdrachtnemer de Overeenkomst als gevolg van het niet nakomen van de  betalingsverplichtingen van Opdrachtgever ontbindt, is Opdrachtgever aansprakelijk voor de  schade welke Opdrachtnemer als gevolg van deze ontbinding lijdt.  

Artikel 11: Aansprakelijkheid 

  1. Opdrachtnemer is op geen enkele wijze aansprakelijk voor schade geleden door  Opdrachtgever en ontstaan door fouten in door Opdrachtnemer verstrekte adviezen.  2. Opdrachtnemer is in geen geval aansprakelijk voor gevolgschade, indirecte schade,  bedrijfsschade, of schade veroorzaakt door hulppersonen en / of derden die Opdrachtnemer bij  de uitvoering van de Overeenkomst heeft ingeschakeld. 
  2. Indien er – met inachtneming van de vorige leden – voor Opdrachtnemer op enig moment  toch aansprakelijkheid ontstaat voor schade die Opdrachtgever heeft geleden door een  toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen uit deze Overeenkomst door  Opdrachtnemer, is deze aansprakelijkheid in alle gevallen beperkt tot (i) het bedrag dat haar  verzekeraar in het desbetreffende geval zal uitkeren; of: (ii) indien in het desbetreffende geval  geen dekking wordt verleend, maximaal de factuurwaarde van dat specifieke gedeelte van de  Overeenkomst waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft. 
  3. Schade waarvoor Opdrachtnemer op grond van het vorige lid aansprakelijk is, komt slechts  voor vergoeding in aanmerking, indien Opdrachtgever deze binnen 14 dagen na het ontstaan  daarvan schriftelijk ter kennis heeft gebracht aan Opdrachtnemer, op straffe van verval van  iedere aanspraak.  
  4. Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer ter zake van aansprakelijkheid van derden met  betrekking tot schade van welke aard ook, ontstaan door of in verband met de uitvoering van  de Overeenkomst.
  1. Opdrachtnemer is nimmer verantwoordelijk, aansprakelijk en / of gehouden tot vergoeding  van enige schade voor het door Opdrachtgever naleven van de wet- en regelgeving waaraan  Opdrachtgever moet voldoen. 
  2. Opdrachtgever is gehouden Opdrachtnemer juist, zo volledig mogelijk en tijdig te  informeren over alle zaken die voor de uitvoering van de Overeenkomst van belang kunnen  zijn, waaronder -doch niet uitsluitend- bijzondere onderhoudsinstructies van (on)roerende  zaken of onderdelen daarvan en van toepassing zijnde (wettelijke) regels. Opdrachtnemer mag  daarbij vertrouwen op de juistheid en volledigheid van de door Opdrachtgever verstrekte  informatie. Indien de door Opdrachtgever verstrekte informatie niet juist of onvolledig is, dan  wel indien Opdrachtgever nalaat van belang zijnde informatie te verstrekken, is  Opdrachtnemer niet aansprakelijk voor eventuele schade aan (on)roerende zaken of  onderdelen daarvan van Opdrachtgever.  

Artikel 12: Overmacht 

  1. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk in geval van overmacht. Onder overmacht wordt  verstaan, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van  buiten komende oorzaken, voorzien of niet voorzien, waarop Opdrachtnemer geen invloed  kan uitoefenen, doch waardoor Opdrachtnemer niet in staat is haar verplichtingen na te  komen. Onder overmacht valt in ieder geval, zonder daarmee limitatief te zijn: staking,  bovenmatig ziekteverzuim van het personeel, een (tijdelijk) tekort van personeel, brand,  bedrijfs- en technische storingen binnen het kantoor of bij de door Opdrachtnemer  ingeschakelde externe partijen, pandemieën, epidemieën, overheidsmaatregelen, het  ontbreken van voldoende medewerking door Opdrachtgever. 
  2. In geval van overmacht is Opdrachtnemer gerechtigd haar werkzaamheden per direct op te  schorten, dan wel (geheel of gedeeltelijk) te ontbinden of de opdracht te annuleren zonder tot  enige schadevergoeding jegens Opdrachtgever te zijn gehouden.  
  3. Indien Opdrachtnemer bij het intreden van de overmacht gedeeltelijk aan haar  verplichtingen kan voldoen, is zij gerechtigd het reeds uitgevoerde c.q. uitvoerbare deel  afzonderlijk te factureren en is Opdrachtgever gehouden deze factuur te voldoen als betrof het  een afzonderlijke Overeenkomst. 

Artikel 13: Klachtregeling 

  1. Klachten dienen onverwijld, maar uiterlijk binnen 48 uur na het verrichten van de  werkzaamheden waarop de klacht ziet, schriftelijk aan Opdrachtnemer te worden gemeld.  2. Een klacht van Opdrachtgever schort de betalingsverplichting van Opdrachtgever niet op. 3. Voor zover in deze algemene voorwaarden niet anders is bepaald, vervallen  vorderingsrechten en andere bevoegdheden van Opdrachtgever jegens Opdrachtnemer, uit  welke hoofde ook, in ieder geval na één jaar na het moment waarop Opdrachtgever bekend  werd of redelijkerwijs bekend kon zijn met het bestaan van deze rechten en bevoegdheden.  

Artikel 14: Verbod overname werknemers en relatiebeding 

  1. Het is Opdrachtgever, dan wel aan haar gelieerde vennootschappen verboden, gedurende de  looptijd van de Overeenkomst alsmede één (1) jaar na beëindiging daarvan, medewerkers van  Opdrachtnemer of van ondernemingen waarop Opdrachtnemer ter uitvoering van deze  Overeenkomst beroep heeft gedaan in dienst te nemen, dan wel anderszins, direct of indirect  voor zich te laten werken. 
  2. Het is Opdrachtgever niet toegestaan gedurende de looptijd van de Overeenkomst en  gedurende één (1) jaar na beëindiging daarvan rechtstreeks een Overeenkomst met een door  Opdrachtnemer ingeschakelde onderaannemer te sluiten, dan wel hiertoe onderhandelingen te  voeren.
  1. Bij overtreding van lid 1 en / of lid 2 van deze bepaling verbeurt Opdrachtgever ten  behoeve van Opdrachtnemer zonder dat rechterlijke tussenkomst vereist is, een direct  opeisbare boete van € 3.000,00 per werknemer / gebeurtenis en € 250,00 per dag of dagdeel  per werknemer / gebeurtenis dat de overtreding voortduurt.  
  2. Indien Opdrachtnemer de werkzaamheden als onderaannemer van Opdrachtgever verricht,  is Opdrachtgever verplicht het bepaalde in dit artikel integraal op te leggen aan haar klant,  zijnde de partij die aan Opdrachtgever de opdracht heeft verstrekt. Opdrachtgever is in een  dergelijk geval verantwoordelijk voor controle en naleving van deze bepaling en in geval van  overtreding van deze bepaling door de klant van Opdrachtgever, verbeurt Opdrachtgever  jegens Opdrachtnemer een boete zoals opgenomen in lid 3 van deze bepaling, als ware de  overtreding door Opdrachtgever zelf verricht.  

Artikel 15: Verwerking persoonsgegevens  

  1. Indien en voor zover tussen opdrachtgever enerzijds en opdrachtnemer anderzijds in het  kader van de gesloten Overeenkomst persoonsgegevens worden verwerkt, dient dit te  gebeuren in overeenstemming met de (privacy)wet- en regelgeving, waaronder de algemene  verordening gegevensbescherming (AVG).  
  2. Op ieder der partijen rust te allen tijde een zelfstandige verplichting tot naleving van de  AVG en andere toepasselijke wet- en regelgeving, alsmede eventueel toepasselijke  contractuele of interne verplichtingen op het gebied van bescherming van persoonsgegevens,  waaronder maar niet beperkt tot het nemen van passende beveiligingsmaatregelen.  

Artikel 16: Overdracht en aanpassing van de Overeenkomst 

Opdrachtnemer is gerechtigd de rechten en plichten uit deze Overeenkomst over te dragen  zonder schriftelijke toestemming van Opdrachtgever. 

Artikel 17: Bevoegde rechter en toepasselijk recht 

  1. Alle Overeenkomsten tussen partijen en verbintenissen die daaruit voortvloeien of daarmee  verband houden, worden beheerst door Nederlands recht. 
  2. Alle geschillen die voortvloeien uit of verband houden met de Overeenkomsten en  verbintenissen bedoeld in het vorige lid, zullen in eerste aanleg aanhangig worden gemaakt bij  de Rechtbank Overijssel, locatie Zwolle. 
WAT WIJ VOOR U KUNNEN DOEN

Onze schoonmaakdiensten

Er is een reden voor u als bedrijf om te doen waar u goed in bent. Dat maakt u gelukkig en vrolijk. Daar geloven wij bij Select Cleaning ook in. Doordat wij als schoonmaakbedrijf goed zijn in wat wij doen kunnen wij anderen gelukkig en vrolijk maken zodat zij weer in een frisse omgeving hun ding kunnen doen. Het is de basis van wat we doen, hoe we dat doen en vooral ook waarom we het doen. Let op: wij verzorgen onze glasbewassing enkel zakelijk. Particulieren vragen wij een andere oplossing te zoeken.

  • Scherpe prijzen
  • Schoonmaak op elk moment
  • Breed aanbod van diensten
  • Periodieke én eenmalige mogelijkheden
  • Totaaloplossingen
Meer over ons Schoonmaak offerte

Dakgoot schoonmaken op kantoor

De zomer ligt inmiddels achter de rug, de herfst is in aantocht. Herfst betekent meer regen, vallende bladeren en daardoor dus ook meer vuil op het dak en in de dakgoot.

Meer informatie

Een gezonde en veilige werkplek

Een schone en gezonde werkplek draagt bij aan goede resultaten van werknemers. Ze zijn niet alleen gelukkiger, ze worden ook minder snel ziek.

Meer informatie

4 tips voor een schoon klaslokaal

Een schoon klaslokaal is niet alleen fijn, maar ook erg belangrijk. Het zorgt ervoor dat de verspreiding van bacteriën en ziekteverwekkers wordt tegengegaan.

Meer informatie